Duurzaam ondernemen is onze tweede natuur. Hoe zich dat vertaalt naar de werkvloer? Nou, zo!
|
|
Onze verantwoordelijkheid: de ecologische voetafdruk van onze activiteiten zoveel mogelijk verminderen; zowel de directe voetafdruk van onze productieactiviteiten als de indirecte voetafdruk van onze overige activiteiten.
|
|
|
- Plastic in de verpakkingen sterk gereduceerd en continu alert om dit nog verder te verbeteren.
- Gebruik van uitsluitend FSC-gecertificeerd karton voor al onze dozen en displays.
- Minder CO2 uitstoot door de inzet van onze Double Deck Trailer waarmee we bijna twee keer zoveel kaas per rit vervoeren en dus honderden kilometers minder rijden.
- Gebruik van milieuvriendelijke inkt om onze labels te printen.
- Award-winning recycleproces van het rugpapier van onze labels.
- Witte daken om het zonlicht te weerkaatsen en zo het energieverbruik te beperken.
- Weidegang bij onze melkveehouders
|
|
|
Onze verantwoordelijkheid: het ontwikkelen van producten die voldoen aan de verwachtingen van consumenten in termen van veiligheid, gezondheid, plezier en toegankelijkheid.
|
|
|
- Geen beta-caroteen (E-nummer 160) meer gebruikt in productie van Leerdammer plakken
- Continu streven naar minder zout in de Leerdammer kaas
- De certificeringen die we ontvangen van onafhankelijke controle-instanties zijn het tastbare bewijs van onze continue aandacht voor kwaliteit en voedselveiligheid
|
|
|
Onze verantwoordelijkheid: onze consumenten laten zien dat zij kiezen voor een verantwoord product.
|
|
|
- Open en eerlijke communicatie via de consumentenwebsites
- Informatie op de achterkant van de verpakkingen van Leerdammer®: contactgegevens voor meer informatie en duidelijk omschreven voedingswaarde.
- Video's die het productieproces van Leerdammer laten zien.
|
|
|
Onze verantwoordelijkheid: zorgen voor duurzame relaties met onze leveranciers én onze omgeving om zo samen steeds verder te verduurzamen.
|
|
|
- Via aangeboden workshops en instrumenten worden de melkveehouders die melk leveren voor de Leerdammer® kaas voortdurend geïnspireerd voor verdere verduurzaming.
- Introductie van een verantwoord inkoopbeleid met als doel om milieu, sociale en zakelijke criteria op te nemen in de leveranciersselectie.
- Per kerstpakket wordt jaarlijks een bedrag gedoneerd aan een goed doel, uitgekozen door de medewerkers. Deze donatie is mogelijk doordat de kerstpakketen worden ingepakt door een club van eigen medewerkers.
|
|
|
Onze verantwoordelijkheid: mogelijkheden creeren die zorgen voor individuele en collectieve groei van onze medewerkers.
|
|
|
Medewerkers kunnen rekenen op een veilige en gezonde werkplek en kunnen gebruik maken van de mogelijkheden die worden aangeboden.
- Een uitgebreid trainings-en opleidingsaanbod.
- Ruimte voor mobiliteit: van afdeling naar afdeling of (tijdelijk) naar het buitenland
- Een review-programma.
- Naleven, alert zijn en continu verbeteren van de veiligheid in onze gebouwen en op ons terrein.
- Trainingen, zoals 'Stoppen met roken' en 'Gezond werken in de ploegendienst'.
- Gebruik maken van de verschillende aangeboden sportactiviteiten en clinics.
- Griepprik en een Periodiek Medisch Onderzoek.
- Verantwoorde producten in het bedrijfsrestaurant in Schoonrewoerd.
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek.
|